Op mijn website deed ik iets waardoor jij me voor gek zou verklaren. Totdat jij leest wat voor invloed het op de bezoekers van je website heeft, dan wil je het vandaag nog veranderen.
Ooit gehoord van de Anatomie van een Overtuigende Website?
Drink je espressokoffie maar eens uit een groot theeglas, dit klopt voor je gevoel niet. Dat is ook precies wat je merkt als je op een website komt en de anatomie klopt niet. Je weet niet precies waarom, maar iets zorgt dat je snel weer weggaat.
Hier komt het door.
Dit komt door bepaalde vorm van consistentie en gemak waar ons brein tijdens het websitebezoek naar zoekt. Het verwacht bepaalde informatie op bepaalde plekken. Geef je die dan gaat hij door, vindt hij het niet, dan gaat hij eerder weg.
Denk aan de plek van het logo, de social icons, waardepropositie, zoekfunctie etc. Dat weet je intussen wel.
NU komt de 1e gouden #neuromarketing tweak:
Kijk naar de sites van je grootste concurrenten en de opbouw van hun menu in de header. Welke volgorde hanteren zij? 10 tegen 1 dat je potentiële klant ook de website van je concurrent bezoekt voor of na die van jou.
Maak jouw menuvolgorde in lijn met je concurrentie.
Zo geef je het brein van je bezoeker geen extra reden om snel weer weg te gaan.
Recente reacties