Selecteer een pagina

Stel je eens voor. Zondagmiddag, tablet in je hand. Lekker weggezakt in de bank. Je hebt je vandaag al geƫrgerd aan de bureaustoel waarop je zat. Hij rolde niet meer goed, het leek alsof het wieltje kapot was en er zaten vlekken op de stof. En ook de relaxmodus van de stoel, je weet wel dat je zo heerlijk naar achter kan leunen, die deed het ook al niet meer. Dus dit is het moment, dat je er klaar mee bent.

Je besluit even iets anders te gaan doen, even hangen, relaxen en pakt je tablet. Je begint wat te surfen en typt “gebruikte bureaustoel” in de url balk in. Meteen komen er diverse resultaten op. Je ogen worden getrokken naar die ene bureaustoel. He, hij lijkt als nieuw, maar het is een gebruikte bureaustoel en hij staat op Marktplaats. Je klikt op de advertentie…

Nieuw businessmodel?

Zou jij zeggen dat hier een nieuw businessmodel is geboren? Waarschijnlijk niet. Dat is nou het mooie aan die gouden momenten. Die heb je in eerste instantie niet eens door. Totdat je gedachten je meenemen in een toekomstdroom en alle puzzelstukjes in elkaar lijken te vallen.

En dan… de uitwerking. En het vervolg. Gaat het lukken, hoe werkt het?

Want, hoe maak je het verschil in een markt vol bureaustoelen en leveranciers? En wie wil er nu een gebruikte bureaustoel? Zitten mensen daar wel op te wachten?

Onderscheidend zijn in een dergelijke markt, ga er maar aanstaan. Want als jij het niet anders doet dan anderen, dan maak je als het ware reclame voor de concurrent. Want onze hersenen registreren en acteren. Alleen acteren ze dan op jou of op je concullega?

Dus zul je ze datgene moeten aanbieden waardoor mensen dat verschil registreren. Dan worden ze wakker. Dan gaan ze acteren. In je hersenen gebeurt dit oa in de Nucleus Accumbens. Daar ligt het stuk van de beloning en begeerte. Als je dat stuk kunt aanspreken, heb je voordeel en is het voor mensen meteen duidelijk waarom ze bij jou moeten zijn.

Het geheim van het businessmodel van de “gebruikte bureaustoel”

Ik wilde het geheim weten. En kijken welke technieken uit de Neuromarketing Jetchair, het bedrijf van Juliette van der Lippe heeft toegepast. Want wist je dat de stoel zelf ook een soort Neuromarketingtool is?

In dit interview stel ik die vragen aan Juliette. En wil ik weten of er een match is tussen een persoon en zijn of haar bureaustoel. Plus hoe jij de gebruikte bureaustoel kunt inzetten.

ps. Oh ja… zit je nu op een bureaustoel die volgens jou morgen aan vervanging toe is…: www.gebruiktebureaustoel.nl. 200 modellen, 5.000 stoelen op voorraad šŸ™‚